معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

اشاره ی قرآن به جدایی اقیانوس ها

مرزمیان دریای شور و شیرین
(وَهُوَ الَّذِی مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَجَعَلَ بَیْنَهُمَا بَرْزَخًا وَحِجْرًا مَحْجُورًا) [الفرقان: 53]
"او کسی است که دو در یا را در کنار هم روان میسازد( وبر اثر وزن مخصوص, یعنی تفاوت درجۀ غلظت آب شور وشیرین, آمیزۀ هدیگر نمیشوند) این یکی شیرین است, وآن دیگر شور شور! خداوند در میان آن دو حاجز ومانعی ایجاد کرده است که آنها را کاملاً از هم جدا ساخته است".
در قرآن کریم آیات بسیاری است که انسان را به تفکر در آفرینش آسمان و زمین و کوهها و دریاها ونباتات و حیوانات و حشرات دعوت می کند و نظامتعجب آوری را که در هر یک از انواع حکم میکند، گوشزد می فرماید
فیروز آبادی در فرهنگ خود چنین میگوید:
حجر: منع, ودر اینجا به معنی مانع است, وبرزخاً, به معنی حاجز , مراد تفاوت درجۀ غلظت آب شور وشیرین , وبه اصطلاح وزن مخصوص است, یعنی حد فاصل را حجر محجور گفته شده است که هر یک از محدوده آبهای مورد نظر (یعنی آب شیرین و آب شور و آب ترکیبی آنها) شرایط زیستی خاص خود را دارد، در صورتی که موجود زندهاز آن بیرون برود و یا وارد آن بشود می میرد. البته حیوانات که در آنجا هستند بنابر فطرت خود از آنجا بیرون نمی روند.
مناطق ریزش آبها
1ـ محل آب شیرین از طرف رود خانه
2ـ محل آب شور از طرف دریا

3ـ محل مانع میان رودخانه و دریا, که این را برزخ می نامند


در شکل بالا یک خلیج و درحوض شوری آب آن نشان داده شده است. در این تصویر می توانیم جدایی آب شیرین و شور را همانطوری که خداوند دانا در قرآن کریم بیان فرموده است ببنیم.


 

در اعماق دریاها برخی از موجودات هستند که اگرازحدود خود بیرون شوند هلاک خواند شد (مرج )به معنی, سوی هم سر داده است . مجاور هم رها وروان کرده است( البحرین) مراد تمام آبهای شیرین جهان وتمام آبهای شور آن است که با وجود جزر ومد آب دریا ها که در شبانه روز دو مرتبه بر اثر جاذبۀ ماه صورت میگیرد, یعنی آبهای شیرین در میان آبهای شور وبالعکس .


همانطوری که درتصویربالا دیده می شود،
آب دریای الغرایزراز بالای دیـوارِ مـیـان خود و اقـیـانـوس اطلس واقع در در ساحل کولمبیا وارد اقـیانـوس اطلس می شود، با گرمـا و شـوری و غـلظت کم و خصوصیات ویژه خود چند صد متر به اعماق می رود.و درآن عـمـق تعادل و توازان ایجاد می کند. و از بالا برمی گردد. این دو دریا در همین مرز با هم مخلوط میشوند و فراتر از مرز خود نمی روند.


دانشمندان دریا شناسی امروز بوضوح این پدیده را آشکار نموده اند هنگامی که بالای دریاها را میبیم مظرب به نظر می آید, یعنی تفاوت درجۀ غلظت آب شور وشیرین, آمیزۀ همدیگر نمیشوند و مانعی بین آنها قرار می گیرد همانطوری که در تصویر بالا نشان داده شده است.
 
چیزی که توجه متفکران را به خود جلب می کند اشاره خداوند متعال به وجود دو موج در دریا ها است. با تکامل تکنولوژی و فرستادن زیر دریایی های مخصوص به اعماق اقیا نو سها، دانشمندان متوجه گشتند که بعلت غلظت بیشتر آبهای واقع در اعماق دریاها "در مقایسه با آبهای سطحی" دو نوع موج در درون آنها پدید می آید




دریاها نیز در واقع از دریاهای متعددی تشکیل شده اند که از نظر غلظت و ترکیب و شرایط زیستی و غیره با هم فرق میکنند، ولی برزخ یعنی مانع میان آنهاست و با هم مخلوط نمیشوند. این را انسان در عکس برداری ماهواره ای از دریاها در قرن 19کشف کرد. وقتی دید رنگ آبهای دریاها با هم فرق میکنند آنها را بررسی کرد و دید که دریاهادر واقع از دریاهای متعدد تشکیل شده که بهم وصل هستند .
چنانکه دراین باره قرآن کریم می فرماید: (إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآَیَاتٍ لِأُولِی الْأَلْبَابِ) [آل عمران: 190].مسلماً در آفرینش ( عجیب وغریب ومنظم ومرتب) آسمانها وزمین وآمد ورفت ( پیاپی, وتاریکی وروشنی, وکوتاهی ودرازی) شب وروز, نشانه ها ودلائلی( آشکار برای شناخت آفریدگار وکمال ودانش وقدرت او) برای خرد مندان است

 
در تصویر بالا می توانیم جدایی آب شیرین و شور را همانطوری دریاها ونیز آبهای داخل زمین که مصدرش باران می باشد با هم یکجا در حرکت هستند لیکن بدون هیچ تغیری در آمیزش یکدیگر چنانکه خداند فرمود:(مرج البحرین هذا عذب فرات وهذا ملح أجاج)
این یکی شیرین است, وآن دیگر شور شور!
 


تصویری لیزری بیان گر بیرون شدن آبهای شیرین از اعماق خلیج Waquoitدر سپتامبر 2002 بوده واین دائرۀ که به نظر می آید نشان دهی آن مناطق است که از آن آبهای شیرین بیرون می آید


موجها یا جریانهای آب در اعماق، به دلیل تفاوت میان غلظت لایه های آب ایجاد می شوند. آبی که غـلظت بالاتری دارد زیـرِ آبِ گرمتر که غـلظت کمتری دارد جریان پیدا می کند. تفاوت میان غـلظـت لایه های آب نیز به آنها و غـلظت نمک آنها بستگی دارد. آب سرد نسبت به آب گرم از نمک بیشتر و غلظت بالاتری برخوردار است.
خداوند پاک فرمود: ( مرج البحرین) بیان گر حاجز ویا مانع میان دو دریا می باشد
این خوب بوضوح میرسد که خداوند متعال ( مرج البحرین ) گفت, ومرج النهرین نگفت . برای اینکه مرج النهرین, با یکجا شدن دو رود به میان می آید.


در جاهـائـی کـه دو دریـای شـور و شـیـریـن (یعنی دریا و خور) به هم می رسند آب آنها بطور عمودی درجه به درجه در هم مخلوط می شود. وسط آنهایعنی نقطه ای است که صد درصد در هـم مخلوط شده اند، وغلظت آنها پـنجاه پنجاه شده نقطه"برزخ" است. (برزخ مرزناپیدا است واینطرف و آنطرف آن با هم فرق می کند). از "برزخ" رو به طرف دریا آب رفته رفته بطور عمودی شورتر می شود تا به نقـطه شوری صد درصد می رسد که آغاز دریای واقعی است. و برعکس از "برزخ" رو بطرف خور بطور عمودی رفـته رفـته از شوری آب کاسته می شود تا به نقطه شیرینی صد درصد می رسد که همان خور واقعی است. از نقطه آب صد درصد شور دریا تانقطه آب صد درصد شیرین حد فاصل میان آنها" است.

دلایل رد تئوری داروین 1(برسی پروتئین ها)

 

هیچ یک از نظریه های علمی نکامل با توجه به ادعای بدون اساس تشکیل موجودات زنده از پروتئین ها ایجاد کند.

برای پروتئین ها حیات تئوری تکامل را ایجاد نمی کند.واقعیت این است که پروتئین ها بعد از مدتی نا پدید می شوند.اما ما فکر می کنیم که می که برای تحقق بخشیدن به تئوری داروین پروتئین ها فرصت کافی را دارند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در قرن 21 از ساختار سلول حتی ساده ترین نوع سلول هم دارای پیچیدگی های بسیار زیادی است.

با اطلاعاتی که تحقیقات ژنوم فراهم می کند دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که حیات از قدیمی ترین دوران به جود آمدن کره ی زمین در آن بوده است.

نتایج پژوهش ها مشخص می کند که برای بوجود آمدن حیات به تعداد  حداقلا250-450 ژن برای هر سلول نیاز است.

علاوه بر این این تعداد برای میکروب انگلی است برای سایر سلول ها این عدد حداقلا به 1500 پروتئین صدق می کند.یعنی یک تک سلولی ساده نیاز به حدود 1500 نوع پروتئین دارد که بطور جداگانه از یک دیگر فعالیت می کنند.

یکی از پروتئین های زنده را برای در نظر گرفتن احتمال شانسی تغیر در محیط مساعد در همان زمان با توجه به حساب انتگرال در نظر می گیریم. 

همانطور که در بالا نشان داده شده در جدول 1 حداقل پروتئین از ارگانیسم های زنده ایجاد شده توسط شانس  18،750 10احتمال دارد.(( برای درک بزرگ بودن عدد تعداد اتمهای موجود در جهان از ادغام عدد 10 به توان 78 می رسد!!))

یا توجه به محاسبات انجام شده احتمال بوجود آمدن تصادفی برای یک باکتری ساده مانند اشرشیا کلای 1 در 100،000،000،000 است!!این احتمالات توسط دانشمندان بدست آمده و تقریبا نزدیک به صفر است مساله ی دوم  تعداد پیچیده ای از باکتری ها برای استخراج مواد خود به موادی نیاز دارند که حتی اگر ان را بدست آورده باشند بازهم مشکلات بسیار زیادی به چشم می خورد.

توضیح احتمالات داده شدن فقط در مورد پروتئین هایی است که ساختار مجزا از همدیگر دارند و بدن انسان مجموعه ای از میلیاردها پروتئین است که با سلول ها در ارتباط هستند.

چگونه این پروتئین ها بگونه ای تکامل یافتند و فهمیدند که باید با سلول های بدن انسان در ارتباط باشند؟؟؟؟

منابع:

جدول از کتاب ریشه های زندگی ، ص 163 163 استخراج شده.

عدد مربوط به اشرشیا کلای از رابرت شاپیرو ، ریشه ها : ادم شکاک در دین و عقاید مذهبی را به راهنمای ایجاد زندگی بر روی زمین (نیویورک : کتاب های تسمه ، 1986) ، ص 128; Rana and Ross, Origins of Life , p. 128

توضیح من آمادگی دارم در این مورد با هرکسی در این وبلاگ مناظره کنم.

زنده باد مخالف من

آقایان خانمها خود ارضایی حرام است و هیچ کلاه شرعی هم ندارد.

آیه:
وَالَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَیْرُ مَلُومِینَ فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ (المؤمنون:7)

ترجمه :

 و آنان که شرمگاه خود را [از حرام‏] نگهدارنده‏اند، مگر بر همسران یا کنیزان خویش، که [براى آمیزش با آنان‏] سرزنش نشوند پس هرکه افزون از این [که یاد شد‏] بجوید، اینان از حد درگذرنده‏اند .

 

توضیح کلمات اصلی:

فُرُوجِهِمْ: شرمگاه هایشان: ( قا موس العصری، ص496 )                                                           

حَافِظُونَ: نگهدارنده گان: «حفظ» در اینجا یعنى نگهدارى به اضافه پایبندى به شریعت و مراعات‏آن و جهت دادن به غریزه بر طبق آن و از طریق عدم زیاده‏روى در شهوت و پایبند بودن به راههاى شرعىِ آن است؛ (مدرسی، محمد تقی، 8/143)

أَیْمَانُه: دست های راست: جمع یمین: (قا موس العصری، ص823)؛                                                           

مَلُومِینَ: سرزنش شدگان : ( همان، ص 638)؛              وَرَاء: خارج از؛ دور تر از: ( همان، ص 786)؛                                                    

ابْتَغَى: خواست، میل چیزی داشت: ( همان، ص 70)؛ 

الْعَادُونَ: از حد گذرندگان، سرپیچی کنندگان؛ ( همان، ص443، 465)؛

بیان اعجاز:

این آیه اشاره به مبحث استمناء ( خود ارضایی ) دارد که طی آن فرد به ارضای غریزه جنسی خارج از روال عادی آن می پردازد واین کار توسط  قرآن تقبیح شده است : هر کسی (ارضاء غرائز جنسی ) از هر طریقی جز آن (ازدواج مشروع) انجام دهد جزء تجاوزکاران محسوب میشود. ضمن آنکه امروزه علم طب اثرات زیان بار روحی و جسمی استمناء بر مرتکب آن  را به اثبات رسانده است. در روایتی از امام صادق (ع) نقل شده است که شخصی از ایشان در مورد استمناء سؤال کرد آن حضرت فرمود: گناهی بزرگ است و کسی که مرتکب این کار زشت شود همانند کسی است که با خود ازدواج کند و اگر من بدانم کسی با خود این عمل را انجام می دهد با او غذا نخواهم خورد. آن شخص از امام پرسید: آیا از قرآن دلیل بر حرمت این کار وجود دارد؟ حضرت در پاسخ این آیه را تلاوت فرمودند: فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِکَ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الْعَادُونَ ؛ (حر عاملی وسایل الشیعه: 28/364 باب أن من استمنی فعلیه التعزیر)
با استناد به این روایت و روایت دیگر مشابه آن که از امام رضا (ع) نقل شده، ادعای اعجاز علمی در زمینه تحریم استمناء در مورد این آیه به اثبات می رسد. در توضیح این مطلب می توان گفت در زمانی که بشر اطلاعی از ضررهای بهداشتی و روحی استمناء نداشت اسلام این عمل شنیع را حرام اعلام کرد و این مطلب انطباق احکام اسلام با پیشرفت های علوم پزشکی را نشان می دهد. (رضایی اصفهانی،394)

سؤالات علمی که در این زمینه جهت تحقیقات بیشتر قابل طرح است :

1.      این عادت پنهان چه آثار وعواقبی برای فرد ایجاد می کند؟

2.      آیا آثار آن در زمان نزول آیه بر مردم پوشیده بود ؟

3.      آیا مردم صدر اسلام از این آیه حکم حرمت استمناء را برداشت کرده بودند یا نه؟

4.      اگر روایتی از معصوم در تعیین مصداق این آیه صادر نشده بود آیا باز هم این حکم قابل برداشت بود؟

5.     اگر بیان معصوم تنها تعیین مصداقی از آیه باشد آیا می توان در مورد این آیه ادعای اعجاز نمود؟

 

جمع بندی مطالب ادعا شده:

1- آیه فوق بیان یک حکم کلی است که هر کس از راه غیر ازدواج و مشروع به ارضاء غریزه جنسی خود بپردازد، از تجاوزکاران محسوب میشود. (رضایی اصفهانی، محمدعلی،392) از سوی دیگر در این آیه فساد هر گونه بهره گیرى از شهوت در غیر مورد خود بیان شده است. مانند بر انگیختن شهوت با نگاه حرام و گوش سپردن به صداهای ناپاک و حرام و همچنین عادت پنهانى ( خود ارضایی ) ورابطه شهوانی با حیوانات که این آیه به صراحت از حرام بودن آنها سخن مى‏گوید. (مدرسی، 8/143)      بنابر این به نظر می رسد که امام (ع) در اینجا تعیین مصداق فرموده اند یعنی یکی از موارد این حکم کلی (استمناء) را معرفی کرده اند؛ در حالی که در خود آیه کلمة استمناء بکار نرفته است. (رضایی اصفهانی، محمدعلی،392) علامه طباطبایی هم در تفسیر این آیه ضمن بیان انواع ازدواج های مشروع و جائز، تنها به شبهات نسخ حکم ازدواج موقت، پاسخ داده و به موضوع استمناء اشاره نکرده اند.
2- بر طبق آنچه از شریعت های گذشته به دست ما رسیده است ظاهرا یهودیت این عمل را بکلی منع نکرده و حتی گاهی از آن به عملی توأم با سلامتی و نشاط آوری تلقی شده است اما در برخی از شاخه های اقوام یهودیت برای جنس مذکر ممنوع اعلام شده است. مسیحیان نیز آن را عملی مجاز دانسته و پروتستان ها آن را مانع از روابط جنسی غیرمجاز مانند هم جنس بازی می دانند.

 3- برای عنوان این موضوع می توان پیشنهادات دیگری ارائه نمود، ازجمله: تحقیق حرمت ارضای غریزه جنسی از راه های غیر مشروع، عادت پنهانی (مأخوذ از کتاب "با نور فاطمه هدایت شدم" تألیف: عبد المنعم حسن سودانی، ترجمه: سید حسین محفوظی؛ ص 36)؛ اونانیسم (ONANISM) و خود ارضایی، که این کتاب در زمینة فوق مطالب جالبی ارائه کرده است. 

4- در نهایت بر طبق مستندات ارائه شدة فوق، طرح حرمت مسألة خود ارضایی در قرآن کریم می تواند از مصادیق اعجاز علمی این کتاب الهی به شمار آید چراکه آفات ومضرات جسمی و روحی این عمل در زمان نزول قرآن هنوز کشف نشده و علم بشر آن روز به این حقایق دست نیافته بود.

اشاره ی قرآن به وجود گلبول های سفید در 1400 سال قبل

«إِن کُلُّ نَفْسٍ لَّمَّا عَلَیْهَا حَافِظٌ»(الطارق:4)

«هر کسی در درون خود نیروی پشتیبانی دارد»

«نَفس» : زندگی و خودآگاهی در پدیده زنده، و آنچه غرائز و احساسات و هستی خود را درک می‌کند  و از خود بعنوان "من" یاد می‌کند. پدیده زنده با زنده بودن نَفس زنده است و با مردن نَفس می میرد و همینطور با مردن بدن نَفس نیز می میرد. نَفس فوت هم می کند و فوت وضعیت میان مرگ و زندگی است مانند خواب و بی هوشی). نفس در آیه مجاز است و بجای جسم آمده است. بعبارتی آیه می‌گوید: هر جسمی نیروی پشتیبانی دارد که نتیجه پشتیبانی از زندگی آن جسم می شود پشتیبانی از "زندگی نفس آن جسم".

« حافظ » : اسم فاعل از مصدر حفظ است. حفظ بمعنی: چیزی را از درون یا در درون نگهبانی و نگهداری وپشتیبانی نمودن است، ("حراست"بمعنی: چیزی را از بیرون نگهبانی و پشتیبانی نمودن است). وحافظ: کسی یا چیزی است که چیزی را از درون آن یا در درون آن نگهبانی و نگهداری  و پشتیبانی می‌کند).

نکته آیه:

هرکسی در درون خود نیروی پشتیبانی دارد: بدن هر انسانی یک سیستم حفاظتی دفاعی دارد. برخی از سلولهای آن در جای مخصوصی به انتظار وارد شدن غیر خودیها (باکتریها، ویروسها، میکروبها و مواد خطرناک) هستند و برخی با جـریان خـون در سـراسـر بدن گـشـت میزنند و هـنگام برخورد با دشـمـن با آن درگیر شده و آنرا از پا در می‌آورند. و به این ترتیب سلامتی بدن را در برابر بیماریها  حفظ می‌کنند و بدن زنده می ماند و با زنده ماندن بدن نفس زنده می ماند.

تصویری از سلولهای مغز استخوان انسان که با میکروسـکوپ دیده میشوند. در مغز استخوان هـر دقـیقه مـیـلـیـونها سلول درست میشوند تا به بخشهای دیگر بدن صادر شوند. این سلولها بین یک صدم تا سه صدم میلیمتر قـطر دارند.

نوشته: محمد احسان خرامید    kharamid@gmail.com

فیلم در باره ی معجزات علمی قران

فیلمی از هارون یحیی در باره ی معجزات علمی قرآن

 برای دانلود با فرمت  wmv کلیک کنید.  

برای دانلود با فرمت 3gp(مخصوص موبایل) کلیک کنید 

 

لطفا این فیلم را در موبایل خود قرار داده و با استفاده از bluetooth به همه ی کسانی که می شناسید بفرستید.