معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

تعدادی از ایراد های مربوط به نظریه ی داروین

ایراد اول چگونه در اقیانوس هایی به آن وسعت تعدادی از مواد شانس پیدا کردند که به هم متصل شوند؟

ایراد دوم مگر زمین به گفته ی داروینیست ها تکه ی جدا شده از خورشید نیست چگونه اقیانوس های پر آب در آن تشکیل شدند؟

مجله علمی Answers، در این زمینه به آزمایش معروف میلر- اوری که ادعا می کند تصادفی بودن خلقت را ثابت می کند، اشاره کرده و نقیضه هایی برای آن ذکر کرده است.

این مجله می نویسد: یکی از آزمایشاتی که در این زمینه انجام گرفته و توجهات زیادی را نیز به خود معطوف کرد، آزمایش معروف میلر- اوری است.

در این آزمایش، میلر قصد داشت یکی از مولکولهای آلی اولیه حیات (اسیدهای آمینه) را با فرآیندهای طبیعی خلق کند. به این منظور، وی مواد شیمیایی لازم را به طور خالص تهیه و طی مراحل متعدد، واکنش های شیمیایی را در آنها القا نمود.

همچنین وی پیش فرض های متعددی از جمله وجود محیط کاهشی (در برابر محیط اکسایشی فعلی) و... را نیز در نظر گرفت. به منظور وارد نمودن انرژی لازم برای واکنش ها که عمدتاً انرژیخواه بودند، از جرقه های الکتریکی (به عنوان جایگزین رعد و برق در زمین اولیه) استفاده کرد.

میلر پس از هر مرحله از آزمایشات، ترکیبات مورد نظر خود را از ناخالصی های موجود جدا می کرد تا برای مرحله بعد، مواد خالصی در اختیار داشته باشد. پس از انجام کلیه این مراحل وی توانست نوعی اسید آمینه را به طور خالص تولید نماید.

اما چه ایرادهایی بر کار میلر وارد است؟

1- میلر از کجا می دانست که جو اولیه زمین دارای محیط کاهشی و نه اکسایشی است؟

2- آیا اسید آمینه های تولید شده از لحاظ جهت یابی فضایی (راست یا چپ گرد بودن) دقیقاً همانی بود که برای وجود حیات لازم است؟

3- تا به امروز همه انواع حیات با وجود مولکول اطلاعاتی (DNA یا RNA) تعریف شده است. حال چگونه می توان بوجود آمدن حیات از مولکولی که فاقط این خاصیت است را توجیه کرد؟

4- احتمال بوجود آمدن یک مولکول پروتئین از پشت هم قرار گرفتن تصادفی اسیدهای آمینه بسیار پائین است (بنا بر برخی احتمالات برابر با 4.9 x 10-191). اتفاقی با ااین احتمال پائین چگونه به وجود آمده است؟

5- و در نهایت مهمترین انتقاد وارده: با توجه به اینکه میلر به شکل آگاهانه مواد لازم را انتخاب و به ترتیب مورد نظر آنها را ترکیب کرد و در پایان هر مرحله، ترکیبات مورد نظر خود را تخلیص نمود، آیا آزمایش میلر خود یک خلق هوشمندانه (intelligent design) نیست؟

 

چند جهش بزرگ باید رخ بدهد که یک سوسمار نخستین به یک یک دایناسور بزرگ تبدیل شود؟

چگونه گونه ی شاه سوسمار در طی چند جهش به پرندگانی تبدیل می شوند که توانایی پرواز دارند؟

در مرود پترو داکتیل اگر یک گونه از شاه سوسمار در اثر جهش دارای بال می شد در آمیزش با هم نسلان خود در نسل های بعدی این صفت خود را از دست می داد یا در هر نسل کمرنگ می شد!

اگر هم صفت بال اکتسابی بود(بر طبق نظریه ی لامارک)به نسلهای بعدی منتقل نمی شد!

اگر هم به فرض محال به نسل های بعدی می رفت چگونه پرنده و پتروداکیل یاد گرفتند که باید پرواز کنند؟

لحظه ای بی اندیشیم در اولین ماجرا جویی یک پرنده و پتروداکتیل برای پرواز آن گونه از بین می رفتد چون از قبل پرواز کردن بلد نبود درست مانند خلبانی که بدون آموزش سوار هواپیما می شود!

نکته ی دوم-ممکن است عده ای در برابر این تکامل تدریجی را مطرح کنند در این صورت باید این پرسش را کرد که چرا گوریل ها به موجودات باهوش مثل انسان تبدیل نمی شوند؟

و یا مارمولک ها مثل اجداد خود که به پتروداکتیل تبدیل شده اند بال در نمی آورند؟

چرا امروزه حلقه ی حدواسطی بین خزندگان و پرندگان وجود ندارد؟

در برخی دیگر از ادعاهای داروینیست ها مطرح می شود که تعدادی از قبایل میمون ها بعدا روی دوپا حرکت کردند از چوبها به عنوان اسلحه استفاده کردند و برای خود در نواحی سرد پوشش ایجاد کردند

سوالاتی که در این میان پیش می آید این هست که چرا میمون های امروزی از چوب و آتش و پوشش استفاده نمی کنند؟میمون ها پس از جهش انسان فرصت کافی را نداشته اند؟

و آیا همه ی اجداد هومو ارکتوس ها تکامل یافتند و هیچ هومو ارکتوس تکامل نیافته ای باقی نمانده است؟

پس چرا همه ی میمون ها تکامل نیافتند؟

مساله ی بعدی شکل ژن های انسان ر مرد xy و در زنان xx است ولی در میمون کاملا برعکس این موضوع و شکل اسپرم میمون نیز با انسان بسیار تفاوت دارد؟

اگر میمون نزدیکترین گونه به انسان است پس چرا اینقدر تفاوت بین دوگونه وجود دارد؟

نظرات 1 + ارسال نظر
ارش چهارشنبه 24 دی‌ماه سال 1393 ساعت 02:15 ق.ظ

لطفا به این سایت مراجعه کنید
http://1.darwinday.ir/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد