معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

تعدادی از معجرات علمی قرآن کریم

 

وَجَعَلْنَا سِرَاجًا وَهَّاجًا ﴿۱۳﴾


" و چراغی (خورشیدی) با شراره های بزرگ قرار دادیم"نبا 13

خورشید بمثابه چراغ می ماند:
تشبیه خورشید به چراغ به این معنی است که خورشید سوختی را می سوزاند و نور و گرما می دهد. خورشید از عنصر هیدروژن و هلیوم تشکیل شده. به دلیل دمای بسیار زیاد درون آن، پیوسته بخشی از هیدروژن می سوزد و به هلیوم تبدیل میشود و مقادیر زیادی نیز انرژی مانند گرما و نور و تشعشعات آزاد می کند. و به این ترتیب بمثابه چراغ می ماند. سطح خورشید نیز همانگونه که قرآن آن را توصیف نموده، از جمله به شکلی که در تصویر می بینیم شراره های بزرگ دارد.
"اوست که خورشید را نور اصلی و ماه را نور بازتابی قرار داد". یونس 5
"ضیا» و ضو»" درخشش و تابشی است که از خود شی ساطع می شود، مانند تابش و درخشش چراغ و شمع. و "نور" روشنائی و تابشی است که از خود شی ساطع نمی شود بلکه بازتاب تابش ضیا» است.
و اینکه آیه می گوید: خورشید "ضیا»" است و ماه "نور"، به این معنی است که تابش خورشید از خود آن است ولی تابش ماه از خود آن نیست بلکه بازتاب تابش خورشید است.
(این موضوع در سوره نوح و به نقل از حضرت نوح آمده. یعنی وی چند هزار سال پیش از میلاد حضرت مسیح به مردم گفته بوده که: تابش خورشید از خود آن و تابش ماه بازتاب تابش خورشید است. )
 " سوگند به ستاره وقتیکه از بالا به گودال فرو می افتد (یا فرو می ریزد)"
. نجم 1
والنجم اذا هوی


"هوی" فعل گذشته از مصدر هوی است. "هوی": بمعنی: فرو افتادن یا فرو ریختن از بالای زمین یا از روی زمین به درون زمین است. یعنی افتادن به درون گودال و چاله و چاه و غیره. ("خرور" بمعنی: فرو افتادن با سر یا پیشانی است  "حط" بمعنی: فرود آمدن یا فرود آوردن یا فرو نهادن است (مانند فرود آمدن هواپیما و پرنده)  "هبوط" بمعنی: دچار اشکال و ایراد شدن و از بالا به زمین فرو افتادن یا سرنگون شدن است. برخی اشتباها از این واژه برای فرود آمدن هواپیما استفاده می کنند. " سقوط" به معنی: فرو افتادن چیز بدرد نخور یا چیز بحال خود رها شده است. مانند: سرنگون شدن یک میوه خراب شده  نزول به معنی: پائین آمدن است  و انهیار به معنی: فرو ریختن ناشی از پوکی است).
نکته آیه "فرو افتادن یا فرو ریختن ستاره در چاله" است:
وقتی ستاره ای خیلی بزرگ باشد، (بیش از 100000 برابرزمین باشد) نیروی جاذبه و فشار درستاره نوترونی آنقدر زیاد می شود که نوترونها تحت فشار خرد می شوند و ماده در هم می شود وبه چاله تبدیل می شوند. (نوترون ذره بدون بار الکتریکی استکه جرم آن تقریبا مساوی پروتون است و در کلیه هسته های اتمی بجز هسته هیدروژن وجود دارد).
چاله ها چنان نیروی جاذبه قوی دارند که حتی نور نیز نمی تواند آنها راترک کند. به این خاطر دیده نمی شوند و سیاهچاله نامیده شده اند، این چاله ها ستارگان اطراف را به طرف خود می مکند یامی بلعند و در خود فرو می برند. و به این شکل به تعبیر قرآن ستاره در چاله سقوط می کند.
 (علت اینکه قرآن "مکیده شدن یا بلعیده شدن ستاره توسط چاله سیاه" را"فرو افتادن ستاره در گودال" تعبیر کرده این است که سمت فرو افتادن (یعنی سمت پائین) سمت کشش نیروی جاذبه است، وسمتی که ستاره توسط نیروی جاذبه چاله سیاه کشیده می شود نیز همان سمت پائین می شود.به این دلیل "مکیده شدن ستاره" توسط چاله سیاه را "فرو افتادن یا فرو ریختن ستاره در چاله" نامیده است).
" نه به خورشید و نه به ماه هیچکدام سجده نکنید، بلکه به خدائی سجده کنید که آنها را (یعنی: ماهها و خورشیدها را) آفرید"
خورشیدها و ماهها وجود دارد! 
در زبان عربی "ضمیر" برای مفرد (یکی) و برای مثنی (دوتا) و برای جمع (سه تا و بالاتر از آن) صرف می شود. آیه از ماه و خورشید که دوتا هستند صحبت می کند ولی بجای ضمیر دوتائی مناسب آنها که "هما" به معنی "آندو" باشد، ضمیر جمع "هن" به معنی "آنها" بکار برده است. یعنی می گوید: به خدائی سجده کنید که خورشیدها و ماه ها را آفرید.
در زمان صدر اسلام تا پیش از اختراع تلسکوپ کسی خورشیدی و ماهی غیر ماه و خورشیدی که می بینیم را نمی شناخت. از زمان اختراع و بکارگیری تلسکوپ (هزار سال پس از محمد) تا کنون (در منظومه شمسی) دهها ماه کشف شده است. 

اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَیْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیْءٍ عِلْمًا ﴿۱۲﴾


"خدا آن است که هفت جو را آفرید و از زمین نیز چیزی مانند آنها".طلاق 12
همانطور که قرآن مطرح کرده زمین در واقع از 7 قشر (7 لایه) تشکیل می شود:  1
- قشر خارجی زمین. این قشر اساسا از سنگ خارا و کوههای آن تشکیل شده.دما در عمق یازده کیلومتری به 1100 در جه می رسد.
2 -قشر زیر قشر خارجی. این قشر از مگنزیم و سلیکات آهن تشکیل شده و در 400 کیلو متری دما تقریبا1400  در جه است.
3 -سومین قشر زمین در عمق میان 400 تا 700 کیلومتری قرار دارد. و از همان عناصر قشر بالائی تشکیل شده است. دما در آن بالای 1400 درجه است.
4- چهارمین قشر تا 2900 کیلومتری عمق امتداد دارد. پائین آن آهن و سلیکات منزیم تقریبا3800  درجه گرم است.
5- دمای آن بالای 3800 درجه است و فعل و انفعالات خشونت باری در آن صورت می گیرد.
6 -ششمین قشر از آهن و آلیاژ فلز نیکل و مقادیر کمی سولفید آهن تشکیل شده.گفته می شود که جریانهای این قشر باعث نیروی آهن ربائی زمین می شود. دمای آن میان 3800 تا 4200 درجه است.
7- از همان آهن و نیکل قشر بالائی خود تشکیل شده و در مرکز آن دما به 6000 درجه می رسد. 

توضیح: از این آیه برداشتهای متفاوتی می شود عده ای مثل استاد بزرگوار آقای هارون یحیی به 7 لایه ی جو معتقد اند عده ای نیز به وجود 7 آسمان در کهکشان ها معتقد هستد که ما نظر اول را منعکس نمودیم.

wp_hub_17_NGC6543a_L.jpg
جز» 27 سوره الرحمن آیه 37
"فاذا انشقت السما» فکانت ورده کالدهان"
"آنگاه که آسمان از هم بشکافد و چون گل سرخ و روغن گداخته باشد
."
بر اساس تصویری که چندی پیش تلسکوپ هابل  از یکی از پیچیده ترین سحاب های نجومی بنام " سحابی چشم گربه " پبت کرده است، ساختارهای حیرت آوری در این سحابی معلوم شده که  شامل پوسته های گازی متحد المرکز، فوران های پر سرعت گاز، و گره های گازی غیر معمول متاثر از شوک که تخمین زده می شود 1000 سال سن داشته باشد، می شود.


با تشکر از وبلاگ ▄▀▄ فیزیک یا خداشناسی؟! ▄▀▄ به خاطر این مطلب 

با کمی تغیر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد