معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

تغییر ابعاد زمین

تغییر ابعاد زمین

سوره رعد ایه ۴۱

أَوَلَمْ یَرَوْاْ أَنَّا نَأْتِی الأَرْضَ نَنقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا وَاللّهُ یَحْکُمُ لاَ مُعَقِّبَ لِحُکْمِهِ وَهُوَ سَرِیعُ الْحِسَابِ ﴿۴۱﴾

آیا ندیده‏اند که ما [همواره] مى‏آییم و از اطراف این زمین مى‏کاهیم و خداست که حکم مى‏کند براى حکم او باز دارنده‏اى نیست و او به سرعت‏حسابرسى مى‏کند (۴۱) 

زمین در واقع چنان که قــرآن مـطـرح کرده پـیـوسـتـه در حال کم و کاسته شدن است. پیوسته گاز و گرما و انرژی از جو زمین خارج می شود و به فضا می رود، و رفته رفته از حجم و انـدازه آن کاسته میشـود. طوریکه تخـمین زده می شود، زمین در آغاز پیدایش خود حجمی تقـریباً 2000 بار بزرگ تر از حجم کنونی خود داشته است.
این انقباض کره زمین از ابتدا که کرات شکل گرفتند شروع شده است.کرات ابتدا به صورت توده ای آتشین بوده،مانندکره خورشید، سپس به تدریج سرد و متراکم شده،مانند کره ماه و زمین،از آن تاریخ در حال انقباض هستند.لذا زمین هم مانند سایر ستارگان ،هر چه از عمرشان بگذرد،بتدریج متراکم تر شده،حجمشان کوچک گردیده،وزن مخصوصشان زیاد شده و به صورت های مختلف به پایان عمرشان می رسند.
علم امروز می گوید نه تنها کره زمین بر اثر جذب مواد آسمانی تدریجا فربه وسنگین می شود،بلکه آسمانها نیز در گسترش اند، یعنی ستارگانی که در یک کهکشان قرار دارند به سرعت از مرکز کهکشان دور می شوند.حتی سرعت این گسترش را در بسیاری از مواقع اندازه گیری کرده اندو
جالب توجه این که تعبیر «أنا لموسعون»به «ما گسترش دهندگانیم»
با استفاده از جمله اسمیه و اسم فاعل دلیل بر تداوم این موضوع است و نشان می دهد گسترش همواره وجود داشته و همچنان ادامه دارد.
واین درست هامن چیزی است که امروز به آن رسیده اند.«فرد هویل»در این زمینه معتقد است:تندترین سرعت عقب نشینی کرات که تاکنون اندازه گیری شده،نزدیک به 66 هزار کیلومتر در ثانیه است
کهکشان های دورتر در نظر ما به اندازه ای کم نورند که اندازه گیری سرعت آنها به سبب عدم نور کافی دشوار است،تصویرهایی که از آسمان برداشته شده آشکارا این کشف مهم را نشان می دهد که فاصله این کهکشان ها بسیار سریعتر از کهکشان های نزدیک افزایش می یابد.
در کتاب آغاز وانجام جهان نوشته «جان الدر »می خوانیم :جدیدترین و دقیق ترین اندازه گیری ها در طول امواجی که از ستارگان پخش می شود،پرده از روی یک حقیقت عجیب وحیرت آور برداشته است. زیرا نشان داده که مجموعه ستارگانی که جهان از آنها تشکیل شده پیوسته با سرعتی زیاد از مرکز جهان دور می شوند و هرقدر فاصله آنها از این مرکز بیشتر باشد بر سرعت سیر آنها افزوده می شود. ضمنا دانشمندان از این موضوع چنان استفاده کرده اند که جهان دارای نقطه شروعی بوده است.
نظرات 2 + ارسال نظر
لاییک چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:24 ق.ظ

مرده ی ترجمه کردنتم
بیشتر از اون عاشق نتیجه گیریت شدم
مامان بزگ منم یه بار میخواست بگه قلبم کوچیک میشه
گفت زمین کوچیک میشه
احیانا پیغمبری چیزی بوده

[ بدون نام ] چهارشنبه 4 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 01:29 ق.ظ

من از قران ودین خدا مظلوم تر سراغ ندارم ودلیل آن را همین تفسیر های عجیب وغریبی است از قران می شود وسعی می کنیم به زور چیز های را که می خواهیم از میان کلمات قران در بیاوریم .درک مفاهیم قران نه با یک کلمه بلکه با در نظر گرفتن تقدم وتاخر آیات وزمان ومکان نزول آن باید صورت بگیرد .اگر بخواهیم با این روشی که جنابعالی تفسیر فرموده اید هر نوشتاری را در دنیا می توان به رای تفسیر کرد وبا استناد به جمله منفرد کلی استنباطات محیر االعقول از آنها در آورد .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد