معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

معجزات علمی قرآن

قسمت نظرات برای دوستان مخالف آزاد گذاشته شده اند فقط لطفا ناسزا نگویید بطور مستقیم هم به کسی توهین نکنید.

آغاز خلقت عالم از نظر قرآن

علم هیأت ثابت کرده است که در ابتدای خلقت، کرات آسمانی به صورت گاز به هم چسبیده و متصل بودند و بعدها به مرور زمان بر اثر فشردگی و تراکم شدید گازها تبدیل به جسم شدند . این واقعیت علمی اولین بار توسط « لاپلاس » ، ریاضیدان و منجم مشهور فرانسوی ، در حدود دو قرن پیش اظهار گردید و امروز نجوم جدید با دستاوردهای جدید خود صحت فرضیه علمی لاپلاس را ثابت کرده است.

پس پرداخت به آسمان در حالی که گازی و دودی شکل بود.

براساس همین عقیده است که دانشمندان 67 عنصری که کره ی عظیم خورشید را تشکیل می دهند، عناصری از قبیل هیدروژن ، هلیوم ، کربن، ازت، اکسیژن، فسفر، آهن و ... همچنین دانشمندان دریافته اند عناصری که در خورشید و زمین یافت می شوند ، در سایر کرات نیز کم و بیش وجود دارند، چنانکه محققان با مطالعه بر روی سنگ های آسمانی، مشابهت عناصر زمین با سنگ های آسمانی را دریافته اند و میگیند همان عناصری که در زمین وجود دارند، عیناً در سنگ های آسمانی نیز به چشم می خورند.

« ژرژ گاموف » می نویسد : زمین و خورشید از گازهای بسیار سوزانی که در چندین میلیارد سال پیش بوده اند به وجود آمده اند .

دکتر « بوکای » می گوید: کوچکترین تخالفی میان معلومات قرآنی و روش جدید راجع به تشکّل جهان ( که از توده ی عظیم گاز و دود به وجود آمده ) وجود ندارد.

از مطالب فوق چنین نتیجه می گیریم که جهان با مجموعه ی میلیاردها کهکشان و کراتش  در ابتدای  آفرینش به صورت گاز به هم چسبیده و پیوسته بوده است تا اینکه انفجار عظیمی رخ داد که هنوز صدای مهیب و دهشتناک آن در 15 میلیارد سال پیش، از طریق دستگاه های حساس ، به گوش منجمان می رسد . این مطلبی است که قرآن کریم در عصر جاهلیت و عصری که جهل و نادانی سراسر سرزمین حجاز را فراگرفته بود، صریحاً در دو آیه از روی آن پرده برداشته است.

·        آیه اول:

ثُمَّ استَوی اِلَی السَّماءِ وَ هِیَ دُخانٌ... .

پس ، پرداخت به آسمان در حالی که گازی و دودی شکل بود ... ( فصّلت / 11 )

·        آیه دوم:

اَوَلَم یَرَ الَّذینَ کَفَرُوا اَنَّ السَّمواتِ وَالاَرضَ کانَتا رَتقاً فَفَتَقناهُما ... .

آیا کافران نمی نگرند که آسمان ها و زمین به یکدیگر متصل و چسبیده بودند و ما آنها را جدا کردیم ؟... ( انبیاء / 30 )

 

براستی که هماهنگی این آیات با اکتشافات دانشمندان امروز بر اعجاب آدمی می افزاید و برآورنده ی قرآن که فردی امی و درس ناخوانده بود، درود می فرستد و یقین حاصل می کند که براستی این کتاب معجزه است و از سوی آفریدگار جهان بر بشر نازل شده است.

 

احادیثی درباره ی آغاز خلقت جهان

شخصی به نام ابن سلام از پیامبر صلّی الله علیه و آله پرسید: « یا رسول الله ، بفرمایید که آسمان دنیا از چه چیزی آفریده شده است؟ »

پیامبر صلّی الله علیه واله فرمودند: « از موج مکفوف .»

ابن سلام بار دیگر عرض کرد: « یا رسول الله ، موج مکفوف دیگر چیست ؟ »

آن حضرت فرمودند : « آبی است راکد و ایستاده و بدون اضطراب که در ابتدا دود و گاز بوده است. »

و نیز آن حضرت ضمن خطبه ای با اشاره به خلقت زمین و آسمان فرمود: چون آسمان از دود و بخار بود، خداوند دستور داد تا قطعات آن که با یکدیگر فاصله داشتند، به هم بپیوندند و گرد هم آیند ( اشاره ی آن حضرت به تراکم گازها در آغاز خلقت ).

و از آن حضرت است که در پاسخ به پرسش جریر فرمودند : خداوند آسمان را از گاز آفریده است.

و در خبر است که حضرت علی علیه السلام، ضمن ایراد سخنی، چنین قسم یاد کرد: « سوگند به کسی که آسمان و زمین را از دود و گاز آفرید.»

نیز از امام محمد باقر و فرزند دانشمندش امام صادق علیهم السلام روایت شده است که فرموده اند : « خداوند آسمان را از دود ( گاز ) ایجاد نموده است. »

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد